FANDOM

Ten poradnik dotyczy tematu, dla początkujących użytkowników. Tematem jest: "Dodawanie zdjęć na Wiki, oraz do artykułów".

Zdjęcia dodajemy, aby nasze artykuły wyglądały jeszcze lepiej i aby czytelnicy mogli bardziej wyobrazić sobie miejsce, w którym dzieje się jakiś odcinek, albo jak wygląda jakaś postać.

Jakiś użytkownik może teraz powiedzieć: "Chciałbym wstawić jakieś zdjęcie na moją stronkę, ale NIE MOGĘ". I co teraz? Można by poprosić innego użytkownika o pomoc, jednak kiedyś przyjdzie ten moment, kiedy to sami będziemy musieli wstawić jakieś zdjęcie. Lista, którą znajdziesz poniżej powinna ci w tym pomóc.

1. Wybór zdjęcia

Przed wstawieniem go, musimy jakieś mieć. Nie może być też ono byle jakie. Szukamy odpowiedniego zdjęcia - musi pasować, do tego, gdzie ma się znaleźć (odcinek, strona główna fikcji, albo postaci). Po znalezieniu go, klikamy prawym przyciskiem myszy, a następnie na "Zapisz grafikę jako...". Zapisujemy i jedziemy dalej.

2. Dodać zdjęcie na Wiki

Dodaj

Na zdjęciu tuż obok, widzicie stronę główną. W górnym, prawym roku pisze "Dodaj". Klikamy. Wyskoczy nam małe okienko. Na nim pisze: dodaj stronę, dodaj film, dodaj obraz, oraz Wiki aktywność. My klikamy "Dodaj obraz". Zaznaczyłem gdzie to jest na zdjęciu.

Plik

Przenosimy się na inną stronę. To właśnie na niej prześlemy nasze zdjęcie na Wiki. Klikamy na "Wybierz plik". Wyskakuje nam okienko z komputera. Znajdujemy tam zdjęcie i klikamy na nie dwa razy, a okienko się zamyka. Niżej znajduje się "Opis". Tam możemy opisać nasze zdjęcie. Przewijamy zdjęcie na sam dól i klikamy "Prześlij plik".

3. Umieścić zdjęcie w artykule

Ikonka

Nie uwierzysz, ale prawie koniec. Zdjęcie jest już na Wiki! Teraz wchodzimy do artykuły, w którym ma znaleźć się twoje zdjęcie. Klikamy edytuj i przenosimy się w tryb źródłowy (najprościej się na nim edytuje).

Tuż po prawej stronie widnieją ikonki, a pod nimi pisze: "Obraz", "Galeria", "Pokaz slajdów", "Slider", oraz "Film". My klikamy na "Obraz". Wyskakuje nam okno, z najnowszymi zdjęciami. Twoje będzie na samym początku. Wybierasz je.

Teraz pokazuje się jeszcze jedno okienko. Tutaj wybierasz jak duże ma być twoje zdjęcie, oraz gdzie ma się znajdywać: po lewej, czy po prawej stronie. Możesz je również opisać. Jeśli skończyłeś, klikasz "Wstaw plik".

Zdjecie

Czasami chcemy wstawić zdjęcie do szablonu. To jest rownież proste. Kiedy wstawiamy szablon, można wstawić zdjęcie. Kiedy wejdziemy w okienko szablonu, znajdujemy miejsce, gdzie można wstawić zdjęcie i tam wpisujemy tylko nazwę zdjęcia, na przykład: Zdjęcie.PNG I gotowe.

4. Ciesz się

Gotowe. Twoje zdjęcie jest już w twoim artykule. Klikasz na Publikuj, aby twoja edycja była gotowa! Czy aby twój artykuł nie wygląda teraz lepiej? Mam nadzieję, że ten poradnik ci pomógł. Miłego dnia :)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki